Search This Blog

Wednesday, March 12, 2014

Amelie from Montmartre's Appartment

EDIT: The file has been updated and is now free of the Arezzo cabinet.



Another home copied from a film. This one was quite challenging to recreate because it is hard to tell how the rooms are placed: Amelie is never filmed going from a room to another in one shot. The outside of the building had to look nice as well.
Maybe I've misplaced some rooms but my construction, according to the film seems accurate to me. More or less.









WA, Ambitions, Late Night, Generations, Pets, Supernatural and Seasons are required.
The terrain size is 20X15.
The file size is 17,12 Mo.

Et voilà !








3 comments:

  1. This is great work, thank you ^^

    ReplyDelete
  2. Bravo! Je suis une grande fan de ce film et pour l'avoir vu une dizaine de fois, je peux l'dire: c'est très ressemblant! Hormis quelques pièces un peu plus tournées et l'escalier qui est censé être au centre, c'est parfait. J'ai beau avoir les plans de l'appartement (oui, je suis une fan!), mes réalisations sur les sims3 et plus récemment les sims2 (fu*k la logique) ne valent même pas le quart de ce que tu as fait. Les textures sont superbes et l'ambiance bien trouvée~

    ReplyDelete
  3. i cant seem to find The Blue Mermaid club is it available for download?

    ReplyDelete